top of page

Lean Japan Tour – de ce merg acolo?

Updated: Oct 7, 2021

Am rezonat cu Lean-ul încă de la primul contact … structurarea, standardizarea, sistematizarea și concentrarea in jurul clientului sunt elemente esențiale ale lean-ului și ale mele deopotrivă. Dragoste la prima vedere!


Educarea mea in servicii de consultanta pentru implementarea Lean a fost una amplă: Academia consultanților, clusterul multinațional de Lean, vizite in fabrici client, studii de caz, asistenta in proiectele colegilor de multinaționala și conducerea propriilor proiecte, asistat de colegii mai experimentați … toate s-au mulat pe competentele de consultanta și de management al schimbării.


Proiectele de Lean, de îmbunătățire continuă (kaizen) sunt proiecte complexe, fie că vorbim de implementare în servicii, în producție sau în vânzări; organizațiilor le trebuie ceva vreme sa înțeleagă ca reușita unui proiect de 5S, de exemplu, tine 20% de cunoașterea metodologiei și 80% de leadership și cultura organizatională. Acolo trebuie sa se producă o transformare profunda pentru ca lucrurile sa se schimbe. Și de acolo vin cele mai multe provocări!


Cum ii facem pe oameni sa gândească in termeni de valoare, centrat pe client?


Cum ii facem pe oameni sa respecte munca standardizată și să își asume inițiativa de a corecta fiecare abatere de la aceste standarde, de îndată ce le observa?


Ce le trebuie oamenilor pentru a munci cu pasiune și pentru a-și dori sa scoată maximum de performanța din fiecare oportunitate?


Iată câteva întrebări cheie la care încerc sa răspund împreună cu fiecare client.

Pentru a ajunge la înțelesuri cât mai profunde asupra transformării individuale și organizaționale de care este nevoie pentru a orienta lucrurile in directia eficientei si eficacității absolute (zero erori, zero pierderi!), am decis sa explorez Lean-ul și acolo unde acesta a luat naștere: în Japonia.


Lean este Toyota Production System. S-a născut din constrângeri și a dovedit lunii întregi ca este un sistem de performanța greu de egalat.


Călătoria mea in Japonia are ca scop înțelegerea in detaliu a ceea ce este dincolo de instrumentele Lean: mentalitatea, cultura, modelele de leadership in jurul cărora a luat naștere, exista și se dezvolta continuu.


In cele 10 zile pe care le voi petrece in Japonia voi explora aceste elemente in organizații din mai multe domenii de activitate, pornind de la organizația mama a Lean-ului, Toyota și mergând atât pe lanțul de furnizare al producătorului auto cât și în industrii paralele: industria alimentară, servicii.


Cu ce voi veni de acolo? Greu sa anticipez. Însă tot ce voi aduce voi împărtăși celor care au nevoie de aceste informații: clienți, prieteni, pasionați ai subiectului. Pentru că parte integrantă din filosofia Lean este împărtășirea informației.


Și tu poți lua parte, virtual, la această călătorie de explorare. Tot ce trebuie sa faci este sa rămâi aproape de acest site unde voi posta „live” impresii la cald sau să mă urmezi pe LinkedIn sau de Facebook pentru a primi alertele cu postări noi.


Împreuna, vom avea o călătorie mai fructuoasa, sunt convins de asta!

Pe curând!


 

Ai încercat Biblioteca digitală interactivă Lean | Gemba Partners? Găsești acolo materiale în limba română despre gândirea, metodologia și instrumentele Lean pentru îmbunătățire continuă. Ai 7 zile acces gratuit!

 



23 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page