Lean Japan Tour – de ce merg acolo?

Updated: Oct 7

Am rezonat cu Lean-ul încă de la primul contact … structurarea, standardizarea, sistematizarea și concentrarea in jurul clientului sunt elemente esențiale ale lean-ului și ale mele deopotrivă. Dragoste la prima vedere!


Educarea mea in servicii de consultanta pentru implementarea Lean a fost una amplă: Academia consultanților, clusterul multinațional de Lean, vizite in fabrici client, studii de caz, asistenta in proiectele colegilor de multinaționala și conducerea propriilor proiecte, asistat de colegii mai experimentați … toate s-au mulat pe competentele de consultanta și de management al schimbării.


Proiectele de Lean, de îmbunătățire continuă (kaizen) sunt proiecte complexe, fie că vorbim de implementare în servicii, în producție sau în vânzări; organizațiilor le trebuie ceva vreme sa înțeleagă ca reușita unui proiect de 5S, de exemplu, tine 20% de cunoașterea metodologiei și 80% de leadership și cultura organizatională. Acolo trebuie sa se producă o transformare profunda pentru ca lucrurile sa se schimbe. Și de acolo vin cele mai multe provocări!


Cum ii facem pe oameni sa gândească in termeni de valoare, centrat pe client?


Cum ii facem pe oameni sa respecte munca standardizată și să își asume inițiativa de a corecta fiecare abatere de la aceste standarde, de îndată ce le observa?