Cum faci sushi fără training?(!)

Updated: Feb 10, 2018

Cum faceți, la voi in organizație, trainingul pentru un nou venit?

Cine îl face?

Unde?

Cât durează?

Care sunt obiectivele și cum se verifică dacă acestea sunt atinse?


Văd destul de des in jurul meu cum oameni nou veniți intr-o organizație sunt „aruncați” in miezul activității după ce au primit doar foarte puține informații (nu pot spune training). Acestora li se spune simplu „asta e, descurca-te!

Ok. Dar mai târziu apar situații: colegul cel nou nu a „îmbrățișat” valorile noastre, nu execută corect sarcinile … sau nu reușim sa construim o organizație omogenă, axată pe performanță și îmbunătățire continua.


De ce oare?


Păi ... să vedem: ce gândește un om care se simte „aruncat” in mijlocul „luptei”, fără un minim de pregătire? Ce crede el despre standarde atunci când i se spune „descurca-te cum poți?” Cum se creionează in mintea lui „prima impresie” despre organizație, cea care cu greu va fi schimbată ulterior?


Am adresat senseiului japonez de la Toyota, in timpul vizitei intr-una dintre fabricile Toyota, întrebarea referitror la cum se desfășoară trainingul inițial. Iată ce am aflat:

  • Sarcina instruirii noilor veniți revine unui trainer specializat sau direct coordonatorului echipei în care intră

  • Munca este standardizată în cadrul Toyota - aceeași operație este executată cu aceeași succesiune de pași, cu aceleași instrumente și în același timp de către oricare operator calificat pe acea operație

  • Modul de instruire este standardizat

  • Noul venit învață și este testat; i se explică standardele de performanță și nu intra in lucru pana când nu le atinge

  • Orice angajat, atunci când începe să livreze sub standard, este reinstruit; este modul direct și imediat prin care oamenii sunt susținuți și nimeni nu se gândește să-i învinovățească întâi

Am întrebat, de asemenea, ce induce această abordare în mintea angajatului. Și răspunsul a fost:

Întotdeauna trebuie să livrezi la standard, nu există o altă variantă!

Ce părere ai despre asta?

Vrei să știi mai mult? Întrebă-ne și-ți vom răspunde rapid!

© 2018 Gemba Partners

Contact: +40 721 399 880