top of page
Writer's pictureMarius Stăvărache

Inspirație de la McDrive

Updated: Oct 7, 2021

Radu, unul dintre colegii din Gemba Partners, îmi spune într-o zi: "omule, am fost la Mc(Donalds) în drum spre munte și am primit la McDrive un cronometru când am comandat și mi-au spus că în maxim 90 de secunde mă servesc sau primesc un Big Mac. Ce zici de asta?"


Sincer, am spus WOW! Mi s-a părut o provocare excelentă și m-a inspirat, inspirație pe care am s-o împărtășesc și cu tine aici.


Dar ... first things first - iată în videoclip mai exact despre ce este vorba:


Nu sunt un fan al mâncării de la Mc, dar sunt cu siguranță un fan al managementului și abordării în business pe care o are compania aceasta. Și despre asta vreau să-ți spun.

Ideea acestei provocări mi se pare extraordinară din punct de vedere managerial pentru că vine cu 3 elemente majore de valoare și anume:


1. Pentru client, o promisiune de livrare rapidă (o așteptare evidentă pentru cei care cumpără de la Drive) cu garanția că, dacă ei ratează ținta, timpul suplimentar de așteptare al clientului este răsplătit (pe banii McDonalds). Nu e o promisiune în care mai că tinzi să crezi?


2. Pentru competiție o provocare majoră, fiind un avantaj de marketing evident, ușor de înțeles pentru potențialii clienți și greu de asumat de către organizații care nu sunt așa bine organizate din punct de vedere procese precum McDonalds. Câți competitori crezi că pot oferi astăzi ceva similar? Și câți crezi că deja au o scuză să nu o facă?


3. Pentru personalul McDonalds, o provocare reală asumată direct față de cel care le plătește salariile (clientul, nu șeful). Pentru că aceștia trebuie să transforme promisiunea în realitate de fiecare dată, pentru fiecare client. Și, dacă ești manager, te provoc să răspunzi la întrebarea următoare: crezi că managementul McDonalds permite costuri mai mari sau risipă mai mare pentru a-și atinge această promisiune față de client?


Cu astfel de abordare, cei de la McDonalds au ridicat ștacheta încă o dată: au crescut valoarea oferită clientului, au dat de lucru competitorilor, au provocat și au dat un sens de performanță propriilor angajați care vor avea multă stimă de sine reușind să servească fiecare client în timpul asumat.


Acum, te întreb, cum poți transpune această inspirație în activitatea ta? Tu accepți provocarea?


 

Ai încercat Biblioteca digitală interactivă Lean | Gemba Partners? Găsești acolo materiale în limba română despre gândirea, metodologia și instrumentele Lean pentru îmbunătățire continuă. Ai 7 zile acces gratuit!

 

325 views0 comments

Comments


bottom of page