Am crezut că japonezul glumește …

Updated: Oct 12, 2017

Eram în vizită în fabrica Toyota Seiko Body. Managerul japonez care ne însoțea ne arăta depozitul de aprvizionare, explicându-ne mecanisumul prin care, la fiecare 20 de minute, pe baza cardurilor kanban venite din producție, operatorul alimenta doar acele piese și doar în acele cantități necesare pentru liniile de producție în următoarea oră.


Era încă supărat pentru că trebuiau să țină un stoc așa mare (mie nu mi se părea deloc mare, însă …). Atunci mi-a venit în minte să-l întreb: cum știu ce stoc au?

"Ne uităm la ceas!"

Am vrezut că glumește … deși umorul japonez nu este așa agresiv, mai ales de la un așa nivel, cu o persoană necunoscută.


Am insitat însă și am întrebat cum văd cei din birouri, din funcțiile administrative, cât stoc este în depozit.


Răspunsul a fost că tot ceea ce se înregistrează sunt cardurile kanban. Fiecare card are cantități stabilite și un program clar după care circulă. Și atât furnizorii lor cât și livrarea se fac exact conform programului de livrări realizat pe baza circulației cardurilor kanban.


Am fost uimit … în discuțiile de după plecarea din fabrică, l-am întrebat pe Senseiul care ne însoțește mai multe despre asta. Mi-a răspuns că stabilitatea proceselor și încrederea în cardurile kanban este extrem de mare.


Organizațiile de tipul aceleia în care eram (aproximativ 200 angajați) nu folosesc sisteme informatice … toate informațiile le trag din cardurile kanban (după care fac facturarea și contabilitate) și din indicatorii din Gemba. Iar asta se întâmplă cu furnizorii Toyota (dar nu numai) de la nivelul 1 până cel puțin la nivelul 5.


Sunt în continuare uimit … și din când în când mă uit la ceas.

Vrei să știi mai mult? Întrebă-ne și-ți vom răspunde rapid!

© 2018 Gemba Partners

Contact: +40 721 399 880